Ekologia
Korzystając z naszych usług przyczyniasz się do ochrony środowiska. W naszym warsztacie nie korzystamy z rozpuszczalników, lakierów czy innych związków chemicznych, które przedostają się do atmosfery jak ma to miejsce w tradycyjnym warsztacie lakierniczym. Nawet klej, który używamy do pracy od „zewnątrz” jest biodegradowalny. Całą pracę wykonuje się ręcznie, a zużycie energii elektrycznej jest znikome. Dodatkowo warto dodać, że 70% skomplikowanych wgnieceń z elementów takich jak drzwi, maski czy błotniki udaje się usunąć dzięki czemu nie trafią one na złomowiska.
Opłacalność
Przede wszystkim użycie masy szpachlowej czy już nawet samo lakierowanie obniża wartość rynkową auta. Nie ma co ukrywać – auto z drugą powłoką lakierniczą znacznie trudniej sprzedać, a potencjalny kupujący może stwierdzić, że auto może być po poważnej kolizji, podczas gdy mieliśmy tylko np. szkodę parkingową.
Czasami zdarza się, że taka naprawa zacznie „wychodzić” po roku czy 2 latach. Wpływa na to wiele czynników; nieprawidłowa technika naprawy, przegrzanie blachy spotterem czy cięcie, które niszczy warstwę ocynku w aucie. Blacha przegrzana traci swoje właściwości i jest później bardzo podatna na korozję, czasami tradycyjna naprawa maskuje tylko problem, a zjawisko nadal występuje.
Czas naprawy – auto naprawiane technologią PDR jest gotowe znacznie szybciej.
Oczywiście element można dokupić w kolorze ale praktycznie zawsze będzie się on odróżniał od naszego samochodu. Dzieje się tak ponieważ nasze auto było np. garażowane a część pochodziła z auta które stało na parkingu i było znacznie częściej wystawione na działanie promieni słonecznych. Poza tym element należy ustawić i przełożyć, oraz „rozbroić” / „uzbroić” np. jak ma to miejsce w przypadku drzwi czy klap tylnych: tapicerka, szyby, elementy mechaniczne.
Zdarza się elementy zamawiane wysyłkowo, są w znacznie gorszym stanie niż na zdjęciach lub w wyniku nieprawidłowego zapakowania są uszkadzane podczas transportu.